Do tego celu zostały użyte: druk 3D, sitodruk, a także sprzęt multimedialny. W projekcie największy nacisk zostanie położony na indywidualne doświadczanie sztuki przez każdego z uczestników. Celem „Sztucznych korków” była zmiana biernego odbiorcy w czynnego współtwórcę/twórcę kultury. Poczucie sprawczości oraz możliwości wpływania na proces twórczy znacznie ułatwia uczenie się i jest w stanie szybciej przyzwyczaić do obcowania z kulturą.
Wyszliśmy naprzeciw temu stereotypowi, tworząc miejsce dostępne także dla innych grup. Współpraca z LXXVI Liceum Ogólnokształcącym im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie rozpoczęła dialog z uczniami w celu stworzenia nowego programu, który młodzież uznałaby za potrzebny. Z rozmów wynika, że młodzi ludzie mają w sobie wielką potrzebę tworzenia i dokształcania się. „Sztuczne korki” są rozszerzeniem tych propozycji, proponując bardziej kompleksowe doświadczanie kultury i sztuki.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.