Przejdź do głównej zawartości strony

Tematem przewodnim projektu jest mikrokosmos w rozumieniu świata jednostki wobec świata zewnętrznego.

W projekcie MIKROKOSMOS postanowiliśmy przeprowadzić szereg działań z zakresu sztuk wizualnych, w które zaangażowaliśmy młodzież szkolną oraz dorosłych.

Wydarzenia, które przeprowadziliśmy jesienią 2024 roku to:

  • 5 warsztatów kolażowych dla dorosłych
    Podczas spotkań w Pałacyku Konopackiego uczestniczki poprzez swoje prace odpowiadały na pytania: Jak nasza tożsamość wpływa na to jacy jesteśmy?; Co lubimy?; Jak się czujemy wpływając na to, co nas otacza?; Czy jesteśmy odzwierciedleniem większego porządku?; Czy budując nasz mały mikrokosmos, budujemy i ten większy?Uczestniczki tworzyły własną kompozycję, autorskie dzieło artystyczne, przez łączenie fragmentów z różnych materiałów (głownie papieru). Prowadząca przygotowywała wycinki z gazet – napisy i ilustracje, które potem uczestniczki zestawiały się ze sobą, tworząc wizualne odpowiedzi na zadane na początku spotkania pytanie. Warsztaty odbywały się w atmosferze wolności i otwartości oraz przestrzeni sprzyjającej artystycznym eksperymentom i rozmowie.
  • cykl warsztatów „Jak zrobić zina?” dla uczniów Zespołu Szkół nr 14;
    Dwadzieścia osób uczniowskich zapoznało się z ideą i historią zinów, wykonało szereg ćwiczeń oraz wzięło udział w dyskusjach na tematy związane z międzypokoleniowością, relacją między swoim „tu i teraz” a przyszłością i … wizją siebie.Praca z zinami była okazją do rozmowy na tematy, które z racji swojego ciężaru wymagają bezpiecznych warunków do wyrażania wrażliwych myśli i opinii. Warsztaty rozpoczęły się od stworzenia zina jako zbioru indywidualnych prac odpowiadających na zagadnienie: “Laurka dla siebie za 50 lat”, czyli: „jak widzisz siebie w tym wieku?”, „Co chcesz sobie powiedzieć?”, „Za co byś sobie podziękował/a?”
  • wernisaż i wystawa kolaży oraz prezentacja zinów w ramach podsumowania projektu
    Była to okazja do wspólnego podsumowania projektu, poznania się i spotkania. Uczniowie zaprezentowali swoje prace dla których inspiracją były kolaże przedstawione na wystawie. Prace uczniowskie mogą się również składać na ich portofilio wymagane w procesie rekrutacji na artystyczne szkoły wyższe.


Projekt finansowany przez m.st. Warszawę w ramach Funduszu Edukacji Kulturalnej 2024

fot. Marek Mosiński